maanantai 26. marraskuuta 2012

Lempiasioita

Tämmöisen haasteen mulle lähetti Nitta Homesweethome-blogista, kiitos! ♥

"Omat lempiasiat tuovat iloa ja piristystä arkeen. Siksi haluamme jakaa blogihaasteen, jonka ajatuksena on muistuttaa sinua ottamaan hetki itsellesi ja nauttia omista lempiasioistasi."
Listaa tämän hetken kymmenen lempiasiaasi (voit halutessasi kopioida haastepostaukseen yllä olevan blogihaastekuvan ja/tai käyttää omia kuviasi).
Jaa haaste vähintään viidelle tykkäämällesi blogille ja ilmoita siitä heille.

Muista nauttia listaamistasi lempiasioista mahdollisimman usein!


Mä laittelen tässä näitä arkeen iloa tuovia pieniä asioita, isoimmat ja tärkeimmät asiat pidän itselläni :)

Koti
Vaikka kotimme onkin saanut minulta viimeaikoina moitteita kokonsa ja keskeneräisen sisustuksensa vuoksi, niin onhan se vaan maailman paras paikka. Paikka levolle ja rentoutumiselle, rauhalliselle olemiselle, perheelle...Ikävöin aina kotiin reissussa :)


Valokuvat
Kaikessa muodossaan; valokuvaaminen, kuvien käsittely, kuvat esillä ja kehyksissä kotona ja toisten kodeissa. Niin paljon muistoja ja tunnelmaa.. Ilman kuvia unohtuisi niin moni hyvä hetki.


Sisustaminen
 Kaikki kaunis sisustushömppä on niin mieleen mulle, ja siihen blogit on ihan parasta. On hienoa saada ihastella muiden omia, aitoja koteja. Mielelläni lueskelen myös sisustuslehtiä ja pyörähtelen kaupoilla silloin tällöin kun saan lapsivapaan hetken :). Pienetkin yksityiskohdat ilahduttaa kovasti (niinkuin nyt vaikka nuo uutukaiset Kastehelmet ♥) ja nappihankinnat saa hyvän mielen pitkäksi aikaa.


Kirjat
Tämän herkästi stressaavan ihmisen henkireikä. Hyvään kirjaan on ihana upota, unohtaa aika ja kaikki muukin, olla vain.


Kukat
Kukat ilahduttaa mua suuresti. Niin mielelläni nauttisin aina tuoreiden leikkokukkien kauneudesta ja tuoksusta kotona. Silloin kun niitä kotona on, katse hakeutuu niihin jatkuvasti ja silloin tällöin on käytävä nuuhkaisemassa :) Lempparini ovat ruusu, lilja, pioni ja neilikka.


Kynttilät, lyhdyt ja takkatuli
Lähes aina kun olen kotona, palaa jossain vähintään muutama kynttilä näin kylmään aikaan. Pidän kovasti syksystä, talvesta ja hämärästä, edes tämä pimeistä pimein marraskuu ei ole saanut mieltä matalalle, kun musta on vaan niin ihana tunnelmoida tunnelmavalolla. Takkaa poltellaan päivittäin paitsi kotoisan tunnelman takia myös jotta talo pysyy lämpimänä.


Juoksulenkki ystävän kanssa 
Ihan parasta liikuntaa on heittää 7-10 kilometrin lenkki vuorotellen rauhoittavassa, upeassa metsässä juosten, ja siitä poiketa vastarakennetulle kauniiden talojen asuinalueelle. Juoksua höystää tauoton pälpätys, jossa juoksemisen raskaus pääsee lähes unohtumaan. Niin parasta nähdä ystävää, purkaa mielessä olleita asioita, nauraa ja pöhköillä. Lenkin jälkeen mieli on aina niiiin hyvä... ♥


Suklaiset herkut & ihana ruoka
Fazerin sininen, itsetehdyt suklaakeksit, Ben&Jerry'sin New York Super Fudge Chunk...Mun suklaiset lempiherkut.
Erityisen herkullinen ruokakin saa niin hyvälle mielelle, olkoon se sitten vaikka vaan itsetehdyt muusi & uunilohi tai ravintolaillallinen hyvässä seurassa...


Automatkat
Rakastan ajaa ja mulla on mieleinen auto. Autossa on loistavaa hoilata biisien mukana täyttä kurkkua, ajaminen on mulle rentoutusta.
Automatkoilla usein kenen tahansa ja varsinkin tuon oman rakkaan kanssa on käyty ne parhaat keskustelut. Monena vuonna matkaa on taittunut Lappiin ja takaisin, 1800 kilometriä, ja se itse matka jo on kiva seikkailunsa. Meillä tytöt myös viihtyy hyvin auton kyydissä.


Lasten maailma
Niin huippua päästä osalliseksi siitä, joka päivä se tuo onnea ja iloa valtavasti. Kaikki söpö, värikäs ja vaaleanpunainen hömppä, kauniit lelut, mielikuvituksen rikkaus, iloiset sisustusjutut, pienet oivallukset ja arjen katsominen ihan eri perspektiivistä...



 Musta olisi kiva lukea Elinan, Suvin, Jennin ja Saritan lempiasioita :)

6 kommenttia:

  1. Mä olen niin kateellinen tosta teidän vaaleanpunaisesta maailmasta. :D

    Ihania lempiasioita!!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olispa vaan mustakin kyllä pikkupoikien maailmaan niin hauska päästä lähelle! :)
      Kiitos <3 <3

      Poista
  2. Anonyymi11/27/2012

    Voi, joku muukin joka pitää autoilusta <3 Kerran fbssä törmäsin listaan jossa oli lauseita, joita kukaan ei ikinä sano. Siinä oli tällainen; Rakastan istua autossa. Ai, kyllä minä vain voisin noin sanoa ;D Myös moni muu sanoo ettei jaksaisi ajella ym. Vihdoinkin joku on kanssani samaa mieltä autoilusta! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajaminen on parasta ♥ Kyllä mä tykkään kovasti istua vieressäkin, jos mies ajaa. Niin kuin mainitsin, ihania juttuhetkiä on siinä käyty läpi maisemien vaihtuessa.. :)

      Poista
  3. ihania lemppareita!! ♥

    pakko kans sanoa, että autoilu on munkin mielestä ihan huippua, mä tykkään ajaa!! ja se oon kyllä minä kuka ajan, vaikkahan lähdettäiskin koko porukalla :D

    VastaaPoista

Lämmin kiitos viestistäsi ♥