torstai 13. huhtikuuta 2017

Elämä ♥



Ihan järjetön onnellisuuden hyökyaalto veti yli mun tänään. 
Olin venytellyt, jumppaillut ja jammaillut pitkät pätkät aamun aloitukseksi, join aamupirtelöä ja katselin ikkunasta aukeavaa maisemaa, auringon kurkistelua pilvien takaa. 
Neljän kuukauden taistelu on ohi ja mun keho on terve ja kivuton, ja se tuntuu vaan niin todella hyvältä. 
Kun voi jaksaa päivä päivältä enemmän, ja olla joka päivä vähän voimakkaampi, energisempi, hyväntuulisempi ja hymy lähtee jostain tosi syvältä. 
Tiedän, että muutama hassu kuukausi ei ole mitään, ja moni rakkaista ystävistäni kantaa harteillaan sairauden taakkaa koko elämänsä, mutta silti tuokin aika sai jo mut havahtumaan ja pysähtymään toden teolla. 
Miettimään syvällisesti valintojani, näitä tallattuja polkuja, maisemia edessä.
Pohtimaan tarkkaan, miten kohtelen kroppaani, sitä ainokaista, mitä kannan mukanani koko elämäni.

Jokunen kuukausi sitten en olisi pystynyt pysähtymään venyttelemään matolle hetkeksikään, niin kierroksilla keho ja mieli kävivät. 
Vielä hetki sitten en olisi pystynyt keskittymään käsillä olevaan hetkeen, olisin murehtinut menneessä tai ahdistunut tulevasta. Olisin potenut huonoa omaatuntoa tekemättömistä hommista, laatinut päivä päivältä pidempiä "pakollisen" tekemisen listoja, hönkinyt tukka putkella ja ollut silti tyytymätön omiin aikaansaannoksiin, pitäisi-asiat niskassa roikkuen. 
Murehtinut, mitä muut mahtavat ajatella, selitellyt, vaikkei olisi tarvinnut, hakenut varmuutta muualta kuin itsestä. Vähäinenkin epäjärjestys olisi saanut mun pinnan kiristymään, pienetkin muuttuvat tekijät rasittumaan.

Nyt oon niin kiitollinen siitä, miten mun viisas kroppani on opettanut mua koko ajan kovemmalla kädellä, nyt sen verran kovalla, että mun oli viimein pakko pysähtyä kuuntelemaan, mitä sillä on asiaa. 

Nyt mä haluan nauttia elämästäni just tällaisena niin kauan kuin sitä tällaisena riittää, sillä just nyt on äärettömän hyvä. 
Hengittää jokaista päivää, kuin se olisi viimeinen.
Nauttia musiikista, kirjoittaa kaikki pään sekamelska paperille, laukata hevosella täyttä päätä, pölhöillä perheen kanssa ja räkättää ihan hölmöille jutuille. 
Nauttia mun rakkaiden ystävien seurasta, keskittyä välillä kuuntelemaan, mitä asiaa heillä oikeesti on. 
Nukkua kunnon unia joka ikinen yö, kun se musta riippuu. 
Hengittää metsän tuoksua, silittää kissaa, tuntea auringon lämpö iholla, ihailla luonnon kauneutta, vuodenaikoja, niiden luojan viisautta.

Valita omat polkuni viisaasti.

Lempeää loppuviikkoa. 

2 kommenttia:

  1. Ihanaa kun on kevät ja kesä tulossa :) (tai kevät on jo, mutta niin viileenä).
    Kivasti kesän fiilikset välittyy noista kauniista kuvista.
    Tosi mahtavaa, että sun terveys ja voimat on palannut <3
    Leppoisaa kevään jatkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevät on ihana ♥ Niin huippua kattoa, miten kaikki luonnossa herää eloon ja väreihin kovalla tohinalla.
      Kyllä arvostaa terveyttä taas hetken, toivottavasti vähän pidempäänkin...
      Ihania kevätpäiviä sinnekin ♥

      Poista

Lämmin kiitos viestistäsi ♥